Tijdens de Algemene Ledenvergadering heeft GroenLinks Noordoostpolder haar kandidatenlijst vastgesteld.

Hylke Hekkenberg is tijdens de ledenvergadering gekozen tot lijsttrekker voor GroenLinks voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. De afgelopen jaren heeft hij zich als raadslid volop ingezet voor duurzame energie, hier wil hij volgende periode graag mee verder gaan. Veel mensen kennen Hylke als initiatiefnemer van het verzet tegen boringen naar schaliegas.

Sandra Schrijver staat op de tweede plaats op de lijst. Zij is een ervaren raadslid met een warm kloppend sociaal hart. Ze wil zich in de komende raadsperiode inzetten voor mensen met een beperking. Ook wil ze er werk van maken om mensen te helpen die in armoede leven.

Op de derde plaats staat Linda van Vilsteren. Zij is al jarenlang actief in het vluchtelingenwerk, waar ze een vrijwilligersteam aanstuurt die vluchtelingen helpen met hun asielprocedure. Linda wil bereiken dat nieuwkomers zich welkom voelen in de polder en dat vrijwilligers gewaardeerd worden voor het werk dat zij doen.

Tijdens de ledenvergadering heeft GroenLinks ook haar verkiezingsprogramma 'de Energieke Noordoostpolder' vastgesteld. Het programma richt zich op het bevorderen van geluk en duurzaamheid. Samen zullen de drie kandidaten zich inzetten om van de Noordoostpolder een plek te maken waar iedereen zich thuis en welkom voelt.